Parc Cientific de la Universitat de Valencia
Menú portal

LÍNIA 2: Suport a l'emprenedoria innovadora

2.1. ACCIÓ TECH2BUSINESS

Impuls a la creació i consolidació de teixit empresarial innovador i dinamització de la seua relació amb el sistema d’investigació de les universitats públiques valencianes. Es desenvoluparan activitats de promoció de la creació i consolidació de spin-offs i empreses innovadores i es prestaran serveis de suport en aspectes com el desenvolupament del model de negoci, la transferència de la propietat intel·lectual, la constitució de l’equip, la gestió empresarial, l’accés a finançament i la capacitació en tecnologies habilitadores per a la nova economia.


2.1.1. Programa IV Premis rePCV

L’objecte específic d’aquesta segona edició dels premis de la Red de Parques Científicos Valencianos és reconèixer l’activitat de les iniciatives emprenedores i empresarials atenent aquests criteris: creixement, caràcter innovador, estratègia empresarial i aportació a l’entorn.

Aquesta activitat ha sigut coordinada per l'equip tècnic de la Parc Científic d'Alacant en la qual han participat els cinc ecosistemes d'innovació de la Xarxa de Parcs Científics Valencians amb el suport de l'Agència Valenciana de la Innovació. Després de la recepció de candidatures, les empreses guanyadores han sigut: PhysioMRI Tech (categoria spin-off), MATCH *biosystems (categoria start-up) i Solucions Cuatroochenta (categoria Col·laboració Empresa-Universitat).

 

2.1.2. Programa Transforma plataformes digitals

La finalitat del projecte és el desenvolupament d'un pla de màrqueting i comunicació que permeta utilitzant plataformes digitals (web, xarxes socials, etc) i secundades per eines integrades de màrqueting digital (blog, newsletter, landing pages, etc), la difusió de continguts tècnics així com la dinamització en l'àmbit d'activitat del Parc*Científic, de la innovació, la indústria 4.0 i la sostenibilitat productiva, mediambiental i social facilitant amb això la cooperació entre les entitats associades, els instituts d'investigació de la Universitat de València, els agents de l'oferta científic-tecnològica i l'ecosistema d'innovació i emprenedoria de la Comunitat Valenciana.

El projecte s'ha desenvolupat en 2 fases:

Fase 1.-Disseny i desenvolupament d'un pla de màrqueting digital que continga una proposta de directrius i accions per a la promoció i lliurament de serveis del *Parc *Cientific al seu públic objectiu. Contingut abast i resultats obtinguts:

  • Definició del negoci.
  • Anàlisi interna i externa.
  • Anàlisi de target i públic objectiu.
  • Proposta de valor del PCUV.
  • Brànding Building.
  • Pla de màrqueting i comunicació digital.

 

Fase 2.-Desenvolupament dels objectius estratègics definits en el pla de màrqueting digital, promoció de continguts a través de plataformes digitals (web, *RRSS, *newletters, etc) i anàlisis de resultats. Contingut abast i resultats obtinguts:

  • Nova arquitectura funcional i continguts web multiplataforma i amb enfocament SEU.
  • Màrqueting de continguts: publicació d'articles amb periodicitat mensual. 
  • Mitjà social màrqueting: dinamització dels perfils en Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter, YouTube.
  • Newsletter per a posicionar al PCUV com un referent d'actualitat sobre innovació.
  • Email màrqueting per a l'enviament del newsletter.
  • Diversificar els formats i recursos audiovisuals.